Drar mig för att skriva

Jag vet inte om jag har skrivit det förut men jag har den egenheten att dra mig undan om någon inte tycker att jag gör rätt, är oense med mig eller på något sätt kritiserar mig eller det jag gör.

Detta gör att jag drar mig för att blogga just nu. Jag censurerar mig själv och hindrar mig från att skriva ner det jag känner och tycker.

Och det motverkar ju hela den här bloggens syfte! Inte bra!

Stå fast

Stå fast

Om jag känner mig låg eller vill lufta någon tanke tänker jag som nästa tanke. Vad ska den och den tänka? Tänk om mina läsare inte tycker att det är värt att kommentera det jag skriver… Om jag någon gång visar den här bloggen för min fru, vad tänker hon…

Hur möter man sådana tvivel?

Kastar sig ut! Provar. Väntar på attacken och slår emot eller dukar under. Det låter som en kamp…? Försöker se det som det är att det är olika individer och att alla inte kan tycka som jag alltid.

Jag tror att det är så att det TruthAndFiction skrev senast till och om mig ligger och gror i mina tankar. Jag behöver ta ställning i livet (Är det inte uppenbart… Sigh!) Till vad jag vill ha själv, till vad jag vill ha i min relation och hur den ska fungera och se ut. Ta ställning och ansvar för mig själv. Svårt när det finns andra som är beroende av mig.

jag tackar Truth än en gång för att hon sparkar igång mina tankar. På olika sätt. Hoppas att den låga frekvensen av blogginlägg betyder att du mår bra!?

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, livet, självinsikt

Och vad tycker du om detta?

