Tired = Däckad – lite trött på morgonen

Tired - Däckad

Tired - Däckad

Både i går morse och i morse var jag trött som satan när jag vaknade. Förmodligen sover jag väldigt ytligt. I går gick jag och lade mig men kroppen och sinnet ville inte komma till ro så jag gick upp och slötittade lite på TV.

Varför finns dessa avarter : WWE Smackdown, Paradise Hotel etc etc… Vad tänker de människor som nedlåter sig till att vara med i dessa program?  Bara skådespel och inget bröd. Då har jag inte ens nämnt Ultimate Fighting… Suck. Jag vill inte nämna ordet sport och denna företeelse i samma mening, inte ens i samma stycke. Var är vi på väg. Jodå jag vet var avstängningsknappen sitter och använder den också gärna! Men man kan inte låta bli att undra. Jag kanske är för gammaldags?

Just nu går jag på sparlåga. Inte bra men jag har inte haft ork de senaste dagarna för relationstjafs. Det tär på krafterna och vi är fortfarande i lite gungfly även om vi har skrattat, kramat och älskat den senaste veckan. Vi har till och med bråkat/grälat med varandra vilket jag tar som ett sundhetstecken. Bättre att inte undvika konflikten utan ta fajten för att testa och kanske vika ner sig eller visa vad man tycker.

När hinner man med i barnskötsel, hemskötsel och allt annat att ta sig en funderare på vad man ska göra mer? Maria skrev en kommentar om grunden till vardagsrelationen. Det är väl det jag omedvetet funderar på. Är jag trygg, trivs jag , funkar jag och om inte vad är det som fattas och vad gör jag åt det. Jag ska försöka samla lite energi och ta några steg framåt. Jag har en ide…

Semestern närmar sig i alla fall och det ska bli en lisa!

Vi får ta och gå i närkamp och göra våra övningar från Gottman.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, livet, TV-Kommentar

Och vad tycker du om detta?

