En halv förlorad dag – Känslorna stoppar

I dag fick arbetsgivaren ut en halv dags arbete ur mig. Förmiddagen gick ok, men efter en lunchpromenad som blev längre än jag tänkt så blev jag sittande framför datorn hela eftermiddagen. I stället för programkod och analys så läste och skrev jag bloggar. Trots att jag försökte så vandrade tankarna bort.
Jag känner mig dränerad. Inte i stånd att orka med något. Inte gå och inte stanna kvar. Det här är för svårt för mig.
jag önskar jag kunde skriva något mer positivt just nu.
ibland vill jag bara gå. Lämna allt en stund. Åka och hämta kraft någonstans. Jag är för lojal mot andra kanske?
Ett litet avbrott blir det i morgon när jag ska åka till min bror som fyller trettio.
Säg vad jag ska göra så gör jag det. Känner mig desperat.

4 kommentarer

Filed under livet

4 responses to “En halv förlorad dag – Känslorna stoppar

  1. Det där känner jag igen. Man är bara helt tom. Jag hittade en ny hobby som väckte mig till liv igen. Jag mådde bra av att bryta mönster, jag bytte till sist yrke. 😉
    Ha det fint

    /Kokuzo

    • farsanmittilivet

      Hej Kokuzo. Välkommen till bloggen.
      I dag känns det bättre. Jag gick och såg nya Star-Trekfilmen och flydde världen en stund.

      Jag ska läsa din blogg också

  2. manmakepappa

    Känner igen det där – jag har nog bara presterat 30% av normal output de senaste två månaderna.

    Vi kan dock trösta oss med att vi inte blir fördummade för våra hjärnor jobbar ändå på högvarv 😉

    http://www.manmakepappa.wordpress.com

  3. Ja precis, så då är det väl ok att hamna i dvala då och då 😉

Och vad tycker du om detta?

