”Jag saknar intellektuell gemenskap”

Här är något som slog an hos mig. En fråga till DNs relationsexpert Eva Sanner
Det är väl en av de saker som fattas mig.

Jag brukar försöka hålla nere citat men… (fetstilen är min)

Är mitt liv klart bättre tillsammans med min partner eller är det så att jag får ett bättre liv om jag lever på egen hand?

Om du kommer fram till att det du har är övervägande bra, kanske du väljer att stanna kvar med det som är.

Kan du stödja din partner i hans eller hennes utveckling genom att berätta vad du ser, vad du saknar och vad du tror att han eller hon skulle kunna utveckla. Du kan vara en katalysator och en sporre.


Det är alltid lättare att ta till sig synpunkter som handlar om utveckling och möjligheter, än sådana som bara handlar om vad som är fel.

Lämna en kommentar

Filed under Funderingar, kärlek, Läsvärt, Relationer

Och vad tycker du om detta?

