Samtal

Det har varit tufft de sista veckorna. En massa praktiska saker som ligger på och ska göras, och så stupar man i säng på kvällen eller flyr in i TV:n , webbsurf eller någon hobbysyssla.

Jag klämde ur mig lite som en skojprovokation att jag tycker att vi ska åka till min mamma på julen och det var inte det bästa upplägget om man säger så… Särskilt som det är lite känsligt mellan min fru och min mamma just nu. Så vi hamnade i ett gräl om vem som gör vad relationsmässigt där jag inte ”gjorde någonting”. Barnen kom och undrade varför vi var arga. Inte bra men de behöver få se att vuxna kan vara oense om en sak också.

hur som helst så landar vi ofta enligt mitt tycke att vi kommer från ämnet och pratar om hur vi pratar (min fru tycker tvärtom…). Därför har vi nu sagt att vi MÅSTE ta oss iväg till en terapeut som kan agera bollplank, moderator och berätta för oss hur vi agerar och är mot varandra. ÄNTLIGEN! skulle många ha sagt antar jag.

Jag är less på att inte ha någon utveckling. Jag vill komma framåt och inte stå stilla, relationsmässigt, relationsintellektuellt och personlighetsmässigt.

Jag bävar och ser fram emot det. Men som skotilverkaren Nike så passande säger:

Just do it!

Just do it!

Just do it!

Lämna en kommentar

Filed under Relationer, Terapi

Och vad tycker du om detta?

