Jag sa det inte som en anklagelse… – Scen ur vardagen

F: Hinner vi tvätta handdukarna också?

M: Ja om du hänger upp lakanen dubbelvikta.

F: Ja fast det kan inte jag, jag torktumlar lakanen.

M: Jag tycker lakanen blir så svåra att vika om man tumlar dem.

F: Vi gör på olika sätt, det får bli att det är densom går ner i tvättstugan som bestämmer.

M: Ja visst gör som du vill.

F: Men jag sade det inte som en anklagelse.

M: Om jag tar det som en anklagelse så säger jag till. Jag ville bara förklara mig.

F: Det är en ganska naturlig reaktion att man tar det som en anklagelse om man svarar så.

M: Nej det tycker inte jag, jag tror att det är vanligare att man vill förklara sig.

Lämna en kommentar

Filed under Relationer

Och vad tycker du om detta?

